nuffnang adds

Saturday, September 7, 2013

minggu destini siswa

assalamualaikum w.b.t

Alhamdulillah. segala urusan telah pun selesai. pendaftaran masuk UiTM telah pun selesai. so, hari ni saya nak cerita serba sedikit tentang minggu destini siswa (MDS) or atau nama manje nye ORENTASI!

ok, before nak masuk and pergi ke UiTM, korang kene lengkapkan segala dokumen dan yuran. dia ada bagi guide apa yang perlu kita buat and bawa masa hari pendaftaran. so, MESTI bawak semua tu. kalau tak, korang akan melambatkan urusan pendaftaran korang and menyusahkan org. PLEASE LAH! BUKAN BUDAK TADIKA YANG TAK PANDAI BACA. baca apa yang dia nak and bawak apa yang patut. got it?
bukan ape. sbb ramai yg kat sane ade yg xbawak itu lah, ini lah. and some, ade yg xtau pun kne bawak.

MDS tu sangat lah penat and kita kne rushing gile. for first and second day. mmg xnaik bilik langsung. untuk tido dan makan je. so, mental and physical kne kuat ea. well, biasalah orentasi. banyak sngat beratur and menunggu pada mggu tu. sbb ape, kita bnyak buat taklimat and taklimat tu dkat Dewan Agung Tuanku Canselor(DATC). so nak pergi sana kne naik bus. jadi kene la beratur dan bersabar mnunggu untuk menaiki bus. panas dan sesak. kalau akak2 pembantu mahasiswa(PM) tu xpandai manage, mmg hancuss dan panaskan hati je. so, here is some picture.




so, itu lah keadaan dewan. haa, nmpak tak baju and tudung tu? tyme ni waktu perasmian.

nak cakap lah, for yang nak masuk tu, mesti confius pasal baju kurung putih and kain gelap. kan2?


tadaaa! so, macam tu lah pemakain nye. some advise, korang pakai je baju kurung sekolah. nnt tak da lah susah and bnyak masalah yang jdi nnt. and better kain warna hitam. seeloknya dia2 kosong. alahh,.. tak yah malu pakai bju sekolah. sbb majoriti pakai bnda tu. seperti dalam gambar, mcm tu lah pemakaian die.

MDS ini bnyak taklimat. tapi ada je masa santai. but bkn dalam bilik lah. untuk sape2 yg nnti akan mnjalani bnda  ni jgak, sabar je lah. 

ok la. tak bnyak nak kongsi. tga rushing. btw, nak cakap.. SAYA DI RUMAH! 
haha. mentang rumah dekat so balik la slalu..  :)

doakan kejayaan saya untuk bergelar engineer. inshaallah :)



No comments:

Post a Comment